Marketing & Communicatie


Voor uitgeverijen, culturele instellingen en culturele organisaties verzorg ik op projectbasis de marketing en communicatie. Door mijn jarenlange ervaring en opleidingen (o.a. Hotelschool, NIMA-A en NIMA-B, Senior Communicatieadviseur en diverse management- en adviesfuncties) op dat vlak kom ik niet alleen met strategische plannen, maar heb ook een praktische inslag. Ik ben creatief, origineel en denk in het belang van de opdrachtgever. 

Marketing & Communicatie


Voor uitgeverijen, culturele instellingen en culturele organisaties verzorg ik op projectbasis hun marketing en communicatie. Door mijn jarenlange ervaring en opleidingen (o.a. Hotelschool, NIMA-A en NIMA-B, Senior Communicatieadviseur en diverse management- en adviesfuncties) op dat vlak schrijf ik niet alleen (strategische) plannen, maar heb ik ook een praktische inslag. Ik ben creatief, origineel en denk in het belang van de opdrachtgever. En vooral buiten de gebaande paden. Want het onverwachte is leuk. Waarbij ik er niet voor schroom om samenwerkingen aan te gaan die niet voor de hand liggen. Daar houd ik van. Zeker omdat ik een groot netwerk heb. 

Marketing- en Communicatieprojecten

  • Sinds 2015 ben ik eindverantwoordelijk voor de marketing en communicatie van het DRONGO talenfestival. Het grootste talenfestival van Nederland en België met ruim 2500 bezoekers en 75-100 exposanten, internationale sprekers, tientallen sessies, live-wetenschap (labs) en optredens van auteurs, muzikanten en andere artiesten. 
  • Vanaf 2016 werk ik intensief samen met Colet van der Ven (auteur en journalist) en Adriaan Backer. Ik verzorg voor hun de marketing en communicatie voor het project Onzichtbare levens. Hiv aan de rand van de samenleving en ben projectcoördinator. Steunfonds Triodos Foundation STIMGA2018 grijpt de Internationale Aidsconferentie 2018 in Amsterdam aan om de stigmatisering van risicogroepen met hiv en aids onder de aandacht te brengen. Middels het publiceren van een Engels en een Nederlandstalig boek met journalistieke verhalen van de hand van Colet, portretfoto's en documentaire foto's door Adriaan. Daarnaast organiseert STF STIGMA2018 een fototentoonstelling in de publieke ruimte (bij o.a. de Stopera en de RAI), zet zij een interactieve website op en start een internationale (sociale) mediacampagne. 

Marketingprojecten

  • In 2015 en 2016 heb ik een marketingonderzoek gedaan voor AFdH Uitgevers.  

Communicatieprojecten

  • In 2017 verzorgde ik de communicatie en PR voor het eerste Nederlandse Wereldverhalen Festival ‘Er was eens…’ van Stichting ZEEPaanZEE.

Share by: